Vertrek, aankomst en Jakarta - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Sanne Brouwer - WaarBenJij.nu Vertrek, aankomst en Jakarta - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Sanne Brouwer - WaarBenJij.nu

Vertrek, aankomst en Jakarta

Blijf op de hoogte en volg Sanne

13 Maart 2014 | Indonesië, Batavia

He he, daar is die dan, de eerste echte blog!

Maandag 10 maart ben ik uitgezwaaid door m'n ouders, zusje en mijn beste vriendinnetjes en vloog ik naar Guangzhou, China waar na 10 uur mijn vliegtuig naar Jakarta zou gaan.
In het vliegtuig naar Guangzhou zat ik naast een nederlandse jongen, wat wel gezellig was en heb ik ongeveer 5 films gekeken en alle seizoenen van The Big Bang Theory. Best te doen dus die 11 uur en 30 minuten.
Op het vliegveld van Guangzhou aangekomen had ik mij al mentaal voorbereid op het liggen op de grond van het Chineese vliegveld en proberen wat uurtjes slaap te pakken.
Ik werd blij verrast toen ik bij de transfer to transfer balie een gratis hotel kreeg aangeboden, man wat was is blij haha!
Daar ontmoette ik ook 2 andere nederlandse meisjes die ook naar Six Degrees Hostel gingen in Jakarta, heel toevallig.
Ik werd met een busje naar een enorm hotel gebracht waar ik een kamer kreeg met 2 kingsize bedden, bubbelbad, regendouche en andere gekkigheid. Dus heb (na mijn gratis ontbijt) heerlijk een paar uurtjes slaap kunnen pakken voordat ik weer werd opgehaald om 15:00 want mijn vlucht naar Jakarta ging om 17:00.
De vlucht naar Jakarta ging ook prima, was een kleiner vliegtuig met geen tvtjes oid dus was even mezelf vermaken.
Het was donker toen we over Jakarta vlogen en het was echt prachtig, zo'n gigantische stad met heel veel hoge gebouwen en lichtjes!
Aangeland op Jakarta had ik in een paar minuten mijn visa on arrival geregeld en samen met de meisjes die ik had ontmoet op Guangzhou onze backpacks gevonden.
Heel fijn dat we met z'n 3en waren want dan konden we de taxi delen naar het hostel!

Toen ik uit het vliegveld stapte sloeg meteen de warmte in m'n gezicht, het is hier gemiddeld zo'n 30 graden met een hele hoge luchtvochtigheid.
Meteen een taxi geregeld en een goede prijs afgesproken en eindelijk op naar het hostel.

Het hostel hier is echt te gek, het is echt heel mooi!
Ik slaap in een dorm (slaapzaal) met 3 andere backpackers en het design is echt heel tof. Het zijn een soort hokjes waar je in slaapt, wanneer ik tijd heb zal ik wat foto's uploaden van de kamer.
Ik ben meteen de straat op gegaan om mijn eerste Indonesische Mie Goreng te scoren voor 0.60 cent.
Ik was natuurlijk opeens helemaal niet meer moe en heb nog tot 03:00 in de nacht met wat Duiste backpackers biertjes gedronken op de rooftop van het hotel, vanaf daar kijk je super mooi op de skyline van Jakarta (ook hier komen foto's van!).
De volgende dag was ik vroeg wakker en een Taiwaneese kamergenoot vroeg of ik mee op pad wilde naar Kota Jakarta, het chinese deel van de stad.
Vond ik een goed plan, dus we pakten een (soort van) tram en reden zo ook door de sloppenwijken.
Het is een mega choas in Jakarta, overal scooters, tuk tuks, auto's en iedereen toetert door elkaar, en als je wil oversteken moet je gewoon lopen en (hoogstwaarschijnlijk) gaan de dan stoppen/langzamer rijden.
Daar in Kota waren alleen maar locals dus dat was wel even wennen, we hebben wat rondgelopen en gelunched met een typische Indonesische maaltijd.
Ook heb ik me rot gezocht naar een plaats waar ze bus --> boot --> bus tickets verkochten die mijn de volgende dag naar Sumatra konden brengen maar zonder succes dus heb ik een vliegticket naar Padang gekocht, de plaats waarvan ook de boten naar de Mentawai Islands gaan.
Helaas, het liefst had ik alles bij land gedaan!
Daarna terug naar het hostel gegegaan en heb ik een Nederlandse jongen ontmoet en wat biertjes gedronken.
Verder de rest van de avond met wat mensen gechilled op de rooftop.

Vandaag (het is nu 08:15 in Jakarta) vlieg ik om 14:00 naar Padang (1 uur en 50 minuten vliegen) en word om 10 uur opgehaald met een taxi bij het hostel. Gelukkig weer iemand gevonden om de kosten mee te delen.
Ik heb al een hostel gevonden in Padang (Spicey Homestay, Lyyyy!)
Ik kan niet wachten tot ik er ben, want deze chaos stad vind ik nu wel voor wat het is!

Ik ga even lekker ontbijten in mijn korte broek met watermeloen, doei!

  • 13 Maart 2014 - 05:54

    Sanne:

    Super leuk om te lezen wat je tot nu toe allemaal hebt gezien en gedaan :)
    Heel veel plezier bog en kan niet wachten tot de foto's en je volgende blog!
    Dikke kus
    Sanne

  • 13 Maart 2014 - 08:35

    Loesoe:

    Klinkt geweldig sann! Enjoy!!! xxxxxx

  • 13 Maart 2014 - 08:55

    Monique:

    Hoi lieverd, wat heb je al ontzettend veel meegemaakt daar aan de andere kant van de wereld! Nu op naar Sumatra! Stoer van je met zo'n binnenlandse vlucht!
    Genieten maar en pas goed op jezelf! Dikke kussen, mama

  • 13 Maart 2014 - 09:35

    Marèl:

    Wauw Sanne!
    Super chill dat je in een hotel kon overnachten met je overstap!
    En je hebt alles ook mega goed geregeld!!
    Veel plezier chick!! Hoop voor je dat alles in Padang ook zo goed verloopt!!
    Xxxxxxxxxxxxxxx

  • 13 Maart 2014 - 12:28

    Lysanne Scheijbeler:

    Super awesome chick! Ben echt mega jaloers op je! Echt goed voor elkaar hoor. Ik kan niet wachten tot er een paar foto's online komen. GENIET ERVAN, EN OOK EEN BEETJE VOOR MIJ! xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 13 Maart 2014 - 19:15

    Dirk:

    Heer reiziger, gaat lekker tot nu toe lees ik. Mooi even een goed bed en hotel in gang... Beter als 11 uur rondhangen op Een vunzig vliegveld. Ben erg benieuwd hoe padang bevalt, geniet lekker van de nasi en ander rijstgerechten daar :]

  • 15 Maart 2014 - 09:52

    Johan:

    Hey meid, goed om te lezen dat je het naar je zin hebt. have fun!!

  • 15 Maart 2014 - 12:20

    Ilse:

    Hey Sanne,
    Super leuk om te lezen hoe het met je gaat!
    Wat leuk dat je al zoveel mensen hebt ontmoet.
    En wat een geluk met het hotel!
    Ik ben benieuwd naar je volgende blogs dit klinkt al geweldig!
    Super gaaf heel veel reisplezier!!!!
    Groetjes van je sportmaatje hahaha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Batavia

7 landen in 5 maanden - BACK TO ASIA!!!!!

Hoi lieve vriendjes/vriendinnetjes/lezers,

Over minder dan een week gaat het beginnen, terug naar de landen waar ik 2 jaar geleden ben geweest én meer!
Dit keer laat ik mijn soul mate Lysanne achter en ga ik alleen op pad!
Ik zal van 10 maart tot 12 augustus heerlijk met mijn backpack gaan travellen door Indonesië, Singapore, Maleisië, Thailand, Laos, Cambodja en Vietnam en ik heb er mega veel zin in!
In Vietnam breng in mijn laatste 30 dagen door en zal mijn paps mij op komen zoeken en zulen we samen met de motor Vietnam door cruisen van Ho Chi Minh naar Hanoi!
Ik ga alleen reizen met het openbaar vervoer (treinen, bussen, motorrijders, mini vans) en geen gebruik maken van binnelandse vluchten oid.

Mijn vaccinaties heb ik achter de rug, malaria medicatie is opgehaald en een (aantal) spullen zijn klaargelegd.
Nu alleen nog mijn backpack inpakken en mezelf klaarmaken voor een rit die meer dan 30 uur gaat duren naar Jakarta, mijn beginpunt waar ik in mijn eerste maand de Sumatraanse jungle ga verkennen, vulkanen ga beklimmen en vooral heel veel proberen te surfen op onder andere de Mentawai Islands!

Ik zal maandag ochtend om 12:30 vliegen naar Guangzhou, een vliegveld in China en daar 10 uur moeten wachten op mijn vliegtuig naar Jakarta.
Eventjes doorbijten, maar gaat goed komen!

Door middel van deze blog zal ik jullie (proberen zo vaak mogelijk) op de hoogte te houden van mijn avontuur door zuid oost azië.
Ook zal ik wel eens kunnen Skype'en ergens, mijn skypenaam is: sannbrouwer dus feel free om mij toe te voegen ;-)

Recente Reisverslagen:

09 Augustus 2014

Vietnam op de motor!

24 Juli 2014

Bye Cambodia...

05 Juli 2014

Elephant Valley Project and more...

27 Juni 2014

Crazy Cambodia!

14 Juni 2014

Laos!
Sanne

Actief sinds 20 Nov. 2011
Verslag gelezen: 725
Totaal aantal bezoekers 31919

Voorgaande reizen:

10 Maart 2014 - 12 Augustus 2014

7 landen in 5 maanden - BACK TO ASIA!!!!!

13 December 2011 - 09 Januari 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: