Laatste dagen Indonesië... - Reisverslag uit Onggokanbatue, Indonesië van Sanne Brouwer - WaarBenJij.nu Laatste dagen Indonesië... - Reisverslag uit Onggokanbatue, Indonesië van Sanne Brouwer - WaarBenJij.nu

Laatste dagen Indonesië...

Blijf op de hoogte en volg Sanne

06 April 2014 | Indonesië, Onggokanbatue

Hoi iedereen, nu een verslagje uit Uluwatu het surfersparadijs! Mijn dagen in Gili Trawagan waren fantastisch. Mijn planning was om er maar 2 nachten te blijven maar uiteindelijk heb ik na 7 nachten met pijn in mijn hart het eiland verlaten. Ik heb zoveel geweldige mensen ontmoet en leuke dingen gedaan! Ik heb een aantal keer het eiland rondgefietst (in 40 graden) in 40 minuten want het is heel klein, 2 prachtige duiken gemaakt waarvan in een een koraalrif en een op een sharkpoint waar haaien waren (black tip en white tip reef sharks). Ook fietste ik bijna elke avond met een groep naar de Sunset bar om de zondondergang te bekijken en biertjes te drinken, eten deed ik voor cheap op de nightmarket waar ze heerlijk kunnen koken. Ik at een bord vol voor ongeveer 1,50 euro :-) ik heb een hele leuke groep mensen in mijn hostel ontmoet waarmee ik ben opgetrokken en heb zelfs samen met een Frans Canadees meisje Ann Veronique een vliegticket naar Kuala Lumpur Maleisie geboekt zodat we de eerste paar dagen samen reizen. Gili heeft de mooiste oceaan en stranden ooit, als je bijvoorbeeld op Google 'paradijs' intypt en zoekt op afbeeldingen krijg je fotos van de Gili eilanden. Ook het feesten in Gili was een groot succes! Na Gili wou ik graag naar Lombok om de vulkaan te beklimmen maar helaas was ik op de dag van vertrek vanaf Gili erg ziek en heb ik besloten om naar Padang Bai te gaan, een rustig plaatsje aan de kust. Was niet heel speciaal dus heb meteen de volgende dag een shuttle bus en taxi gepakt naar Padang Padang, ik werd ergens in de middle of nowhere gedropt door de stomme taxi chaufeur die weigerde mij verder te brengen (heb hem ook maar de helft van het geld gegeven omdat hij zo aso was, kon die niet waarderen) en ben ik gaan lopen. Gelukkig kwam er enkele momenten later een Engelse jongen op een scooter aan die mij heel Padang Padang en Uluwatu heeft rondgecruized voor het perfecte plekje. En die heb ik gevonden! In Uluwatu verblijf ik in de home stay Putu en heb mijn eigen kamer, het is 1 minuut lopen van alle barretjes en eettentjes die in de kliffen zijn gebouwd en de nummer 1 surfspot van Bali. Ikzelf surf hier niet omdat het echt voor de professionals is, de golven zijn medogeloos en het is heel ondiep onder de golf! Maar kijken vind ik al heel leuk. Eergister een Aussie gevonden en daar mee opgetrokken en met de motorbike gecruized. Gister lekker naar het strand geweest en gechilled. Vanavond is hier in Uluwatu (en een steenworp vanaf mijn kamer) een mega groot feest! Ik DACHT dat mijn verjaardag aankomende maandag was dus heb tegen iedereen al rond gejengeld dat ik mijn verjaardag was op het feest en dat ik het daar ging vieren. Bleek na een keer de dagen na te tellen mijn verjaardag op een dinsdag is. Maar dat zeg ik lekker niet, vanavond vier ik mijn verjaardag! Morgen ga ik naar Kuta voor een paar nachtjes en daarna verlaat ik Indo helaas! Ik ben verliefd geworden op Indonesië en vooral op Bali, dus kom zeker terug! Mijn vliegtuig gaat de 10e April met Malaysian Airlines , kreeg gister een mail dat hij gecanceld was maar gelukkig is deze alleen een paar uur vroeger verzet! Volgende mail uit Maleisie!

  • 06 April 2014 - 12:16

    Mike En Petra:

    Waauw Sanne wat heb je het super!
    Leuk om steeds te lezen hoe mooi het daar is!!!

    Heel veel plezier nog en geniet van
    Alle mooie dingen!!

    Groetjes Mike en Petra

  • 07 April 2014 - 23:00

    Marèl:

    En nog een keer een happy birthday to you chickie! Met veel buckets, zon, zee, strand en mooi weer!! Ga maar lekker dubbel vieren! Of drie of vier of vijf dubbel, gewoon omdat het kan! :D
    <3 <3

  • 08 April 2014 - 08:47

    Reina:

    Van harte Sanne, mooier kun je je verjaardag niet vieren!!

    Mooie reis verder, groeten Reina

  • 08 April 2014 - 11:27

    Oma:

    gefeliciteerd! een hele zonnige fijne dag.veel liefs,oma

  • 09 April 2014 - 07:22

    Lek Schurink:

    Gefeliciteerd met je verjaardag nog. Je hebt er toch mooi uitzicht en lekker gegeten. Super !! Groetjes

  • 09 April 2014 - 15:40

    Marcella:

    Ik word hier helemaal niet jaloers van .....

    Klinkt allemaal zo leuk! Ik blijf je volgen...

  • 16 April 2014 - 10:19

    Ly:

    Wij willen nog een blog! Wij willen nog een blog! Wij willen nog een blog! Wij willen nog een blog! Wij willen nog een blog!!!!

    Veel plezier daar chick!! <3

  • 17 April 2014 - 15:09

    Dirk:

    Ly heeft gelijk!!! Meer blogs, meer blogs, meeeeeer blogs:)

  • 10 Mei 2014 - 13:12

    Jans:

    Ha Sanne,

    Wat een mooie reis maak je! Deze ervaringen en ontmoetingen vergeet je nooit meer.
    Blijf genieten en veel beleven.
    We missen je bij de Kick-funn lessen.
    Groet Jans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Onggokanbatue

7 landen in 5 maanden - BACK TO ASIA!!!!!

Hoi lieve vriendjes/vriendinnetjes/lezers,

Over minder dan een week gaat het beginnen, terug naar de landen waar ik 2 jaar geleden ben geweest én meer!
Dit keer laat ik mijn soul mate Lysanne achter en ga ik alleen op pad!
Ik zal van 10 maart tot 12 augustus heerlijk met mijn backpack gaan travellen door Indonesië, Singapore, Maleisië, Thailand, Laos, Cambodja en Vietnam en ik heb er mega veel zin in!
In Vietnam breng in mijn laatste 30 dagen door en zal mijn paps mij op komen zoeken en zulen we samen met de motor Vietnam door cruisen van Ho Chi Minh naar Hanoi!
Ik ga alleen reizen met het openbaar vervoer (treinen, bussen, motorrijders, mini vans) en geen gebruik maken van binnelandse vluchten oid.

Mijn vaccinaties heb ik achter de rug, malaria medicatie is opgehaald en een (aantal) spullen zijn klaargelegd.
Nu alleen nog mijn backpack inpakken en mezelf klaarmaken voor een rit die meer dan 30 uur gaat duren naar Jakarta, mijn beginpunt waar ik in mijn eerste maand de Sumatraanse jungle ga verkennen, vulkanen ga beklimmen en vooral heel veel proberen te surfen op onder andere de Mentawai Islands!

Ik zal maandag ochtend om 12:30 vliegen naar Guangzhou, een vliegveld in China en daar 10 uur moeten wachten op mijn vliegtuig naar Jakarta.
Eventjes doorbijten, maar gaat goed komen!

Door middel van deze blog zal ik jullie (proberen zo vaak mogelijk) op de hoogte te houden van mijn avontuur door zuid oost azië.
Ook zal ik wel eens kunnen Skype'en ergens, mijn skypenaam is: sannbrouwer dus feel free om mij toe te voegen ;-)

Recente Reisverslagen:

09 Augustus 2014

Vietnam op de motor!

24 Juli 2014

Bye Cambodia...

05 Juli 2014

Elephant Valley Project and more...

27 Juni 2014

Crazy Cambodia!

14 Juni 2014

Laos!
Sanne

Actief sinds 20 Nov. 2011
Verslag gelezen: 361
Totaal aantal bezoekers 31924

Voorgaande reizen:

10 Maart 2014 - 12 Augustus 2014

7 landen in 5 maanden - BACK TO ASIA!!!!!

13 December 2011 - 09 Januari 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: