Laos! - Reisverslag uit Don Det Tok, Laos van Sanne Brouwer - WaarBenJij.nu Laos! - Reisverslag uit Don Det Tok, Laos van Sanne Brouwer - WaarBenJij.nu

Laos!

Blijf op de hoogte en volg Sanne

14 Juni 2014 | Laos, Don Det Tok

Weer even een update! De bus van Chiang Mai naar Luang Prabang zou 22 uur duren. 22 aziatische uren dus, na 31 uur kwam ik eindelijk aan in Luang Prabang, back in Laos! Ik zocht samen met een Fillipijnse jongen die ik had ontmoet in de bus, het hostel op waar ik veel plezier had gehad 3 jaar geleden, Spicy Laos. Na een paar uur geslapen te hebben zijn we naar de night market gegaan, en daar weer super lekker gegeten! De night market in Luang Prabang bestaat uit een deel met kleding, souvenirs en ander spul en een groot gedeelte uit eten. Voor 10.000 kip = €1 kan je je bord helemaal vol scheppen met lekkere dingen zoals noodles, rijst, tofu, groentes en vlees. De volgende ochtend ontmoette ik in het hostel een groep jongens waarmee ik naar de watervallen van Luang Prabang ging. De watervallen zagen er net zo mooi uit als 3 jaar geleden, met blauw water en heel veel verdiepingen waar je vanaf kon springen en kon zwemmen. Die avond zijn we met een hele groep vanuit het hostel naar de enige bar in LP gegaan, Utopia! In Utopia kan je drinken én beach volleybal spelen (wat ik dus de hele tijd deed) je kan spelen tegen het volleybal team van LP, dit is dus training voor hen. Om 11:30 sluit ALLES en het enige wat tot laat open is is de bowlingbaan. Dus na Utopia springt iedereen in een túktúk en gaat bowlen. Je kan je dus voorstellen, 200 beschonken toeristen op een bowling baan, wat een herrie en lol dat geeft. De dag daarna wisten we niet zo goed wat we moesten doen, maar de eigenaar van het hostel nodigde ons uit voor echt Lao vermaak, hanengevechten. We sprongen allemaal in de truck en reden naar een klein dorpje en bij iemand in de achtertuin hadden een massa Lao mannen zich gesetteld met hun hanen, het was erg zielig niet echt leuk. Na weer een nacht Utopia en bowlen gingen, ik en 2 Zwitserse jongens Manuel en Manuel (ja, echt) naar Vang Vieng. Vang Vieng was op de reis met Ly mijn favoriete bestemming geweest, we hebben er kerst gevierd en zo veel toffe dingen beleeft! Vang Vieng is all about the tubing, tuben is in een band de rivier af drijven en je drijft langs barretjes die een touw naar js gooien en je naar de kant trekken, bij de bar krijg je een armbandje, lao lao wiskey en kan je dansen. 3 jaar geleden waren er wel 10 barren en nu zijn er 4 over omdat de Australische gouvernement het deels heeft gesloten omdat er zoveel backpackers zijn overleden door verdrinken en andere dingen. In Vang Vieng hebben we 2 nachten in Spicey Vang Vieng geslapen in een dorm, maR het was wel een 10000 graden en er waren geen fans of aircon dus hebben we met z'n 3en een kamer gezocht mét aircon en zónder kakkerlakken en ander ongedierte in m'n bed. In VV hebben we 2 keer getubed en het is nog steeds erg leuk! Na Vang Vieng gingen we naar Vientiane (nog steeds met Manuel en Manuel) daar 2 nachten geweest, en daar het COPE center bezocht. Laos is namelijk het meest gebombadeerde land ter wereld en nog iedere dag overlijden mensen of verliezen mensen ledenmaten door de nog niet ontplofte bommen in de rijstvelden. Het COPE center zorgt voor protheses en revalidatie, erg interessant voor mijn opleiding ergotherapie! Na Vientane hadden we besloten om naar Thatek te gaan, vanaf daar kan je een 4 daagse loop doen met een motorbike en watervallen bekijken en grotten bezichtigen. In het hostel in Thatek ontmoeten we 8 andere mensen die het zelfde idee hadden. Een Australiër, canadees, 2 amerikanen, een franse, engelse, een Fin en een engelse. Een leuke mix dus. De volgende dag huurden we motorbikes en gingen we op pad. We lieten de grote backpacks achter in het hostel en vulden we onze kleine rugzakken met het hoogstnodige. De 4 daagse trip was super gaaf!!! We sliepen in kleine guesthouses, kletsten tot diep in de nacht over avonturen op onze trip terwijl we beer Lao dronken. We kwamen langs prachtige watervallen, uizichten en bergen. Echt mega mooi! Op de 3e dag gingen we naar de Konglor Cave, een 7,5 kilometer lange grot waar je in 3 uur met een bootje door heen gaat. Ik heb nog nooit zo'n giga grot gezien! Je kreeg hoofdlampen zodat je een beetje kon zien. We reden in 4 dagen meer dan 430 kilometer. We hadden 1 ongeluk en dat was met de Franse, een hond rende opeens de straat op en ze ging met 70 k/h onderuit. Ze had veel geluk met een paar sneeën en schrammen. Na Thatkek ging ik met de 2 zwitserse, amerikaan, engelse en australiër op weg naar de 4000 islands. We namen een bus van Thatek naar Pakse, een busrit tussen motorparts en kippen 9 uur lang over niet geasfalteerde wegen, niet confortabel! We sliepen 1 nachtje in Pakse en daarna gingen we met de mini van naar de 4000 islands, het eiland genaamd Don Det. Daar ben ik nu, we delen een mooie super basic bungalow aan de rivier. De kamers bestaan uit een bed met een dun matras en een muskieten net. Voor de douche en wc moeten we een stukje lopen. Manuel heeft een hengel mee en dus ben ik al een paar uur aan het vissen vanaf de veranda, al best wat gevangen haha! Oh en natuurlijk heb ik vannacht voetbal gekeken, Nederland - Spanje! Hier was het om 02:00 in de nacht en we keken in een klein barretje met best wat Nederlanders! Veel kabaal, gejuich en ge-bier dus! Wat een feest!!!!!!!!!!! Over een paar dagen pak ik de bus naar Siem Riep, Cambodja :-) tot dan!

  • 16 Juni 2014 - 10:19

    Ap Kelman:

    He sanne volgende keer ga ik mee .( 1 week )als er voetbal is hahaha super gaaf wat je aan het doen bent. en stoer .!!! hoop dat je nog veel leuke dingen meemaakt . kijk uit en geniet gr appie

  • 16 Juni 2014 - 18:51

    Ly:

    Super gaaf sann! Ik herken er zoveel van, ik was de bowlingbaan alweer helemaal vergeten! geniet ervan lieverd en suuuuper veel plezier in cambodja!!!!

    love youuu

  • 17 Juni 2014 - 10:45

    Reina:

    Je hebt het nog steeds geweldig zie ik. En wat een mooie tochten maak je.
    Ben nog steeds jaloers!!

  • 17 Juni 2014 - 11:38

    Loesoe:

    Klinkt allemaal weer supertof San! Veel plezier in Cambodja!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Laos, Don Det Tok

7 landen in 5 maanden - BACK TO ASIA!!!!!

Hoi lieve vriendjes/vriendinnetjes/lezers,

Over minder dan een week gaat het beginnen, terug naar de landen waar ik 2 jaar geleden ben geweest én meer!
Dit keer laat ik mijn soul mate Lysanne achter en ga ik alleen op pad!
Ik zal van 10 maart tot 12 augustus heerlijk met mijn backpack gaan travellen door Indonesië, Singapore, Maleisië, Thailand, Laos, Cambodja en Vietnam en ik heb er mega veel zin in!
In Vietnam breng in mijn laatste 30 dagen door en zal mijn paps mij op komen zoeken en zulen we samen met de motor Vietnam door cruisen van Ho Chi Minh naar Hanoi!
Ik ga alleen reizen met het openbaar vervoer (treinen, bussen, motorrijders, mini vans) en geen gebruik maken van binnelandse vluchten oid.

Mijn vaccinaties heb ik achter de rug, malaria medicatie is opgehaald en een (aantal) spullen zijn klaargelegd.
Nu alleen nog mijn backpack inpakken en mezelf klaarmaken voor een rit die meer dan 30 uur gaat duren naar Jakarta, mijn beginpunt waar ik in mijn eerste maand de Sumatraanse jungle ga verkennen, vulkanen ga beklimmen en vooral heel veel proberen te surfen op onder andere de Mentawai Islands!

Ik zal maandag ochtend om 12:30 vliegen naar Guangzhou, een vliegveld in China en daar 10 uur moeten wachten op mijn vliegtuig naar Jakarta.
Eventjes doorbijten, maar gaat goed komen!

Door middel van deze blog zal ik jullie (proberen zo vaak mogelijk) op de hoogte te houden van mijn avontuur door zuid oost azië.
Ook zal ik wel eens kunnen Skype'en ergens, mijn skypenaam is: sannbrouwer dus feel free om mij toe te voegen ;-)

Recente Reisverslagen:

09 Augustus 2014

Vietnam op de motor!

24 Juli 2014

Bye Cambodia...

05 Juli 2014

Elephant Valley Project and more...

27 Juni 2014

Crazy Cambodia!

14 Juni 2014

Laos!
Sanne

Actief sinds 20 Nov. 2011
Verslag gelezen: 359
Totaal aantal bezoekers 31923

Voorgaande reizen:

10 Maart 2014 - 12 Augustus 2014

7 landen in 5 maanden - BACK TO ASIA!!!!!

13 December 2011 - 09 Januari 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: