Changing plans! - Reisverslag uit Padang, Indonesië van Sanne Brouwer - WaarBenJij.nu Changing plans! - Reisverslag uit Padang, Indonesië van Sanne Brouwer - WaarBenJij.nu

Changing plans!

Blijf op de hoogte en volg Sanne

15 Maart 2014 | Indonesië, Padang

Salamat malam iedereen, even een korte blog met slechte Wifi vanaf Padang airport:

Eergisteren aangekomen vanaf Jakarta op Padang met een vertraging van 8 uur.
Dus ik kwam midden in de nacht aan op Padang airport heb een taxi kunnen regelen die mij naar het hostel bracht. Was op het moment de enige gast omdat alle surfers al waren vertrokken naar de Mentawai Islands.
Meteen gaan slapen, was echt gebroken.
Volgende dag ticket geregeld naar Medan een grote stad in Sumatra om vanaf daar direct een bus te pakken naar Lukit Batang, een plek met alleen maar jungle. Mijn vlucht zou de volgende dag gaan (vandaag). Terug in het hostel ontmoette ik 2 Tsjechische mannen en daar ben ik mee uit eten geweest en een voetmassage gehad! Was gezellig.
Maar de volgende dag was er een alarm afgegeven voor een vulkaan en er komt steeds meer rook van de jungle die ze hier afbranden, echt heel erg.
Ze branden hier regenwoud plat om nieuwe gebouwen neer te zetten.
Heel Sumatra zit dus onder de rook en ik heb nu al na 2 dagen een mega nare hoest en als ik door de stad liep was ik na 100 meter buiten adem.
Vlucht om veiligheids reden kunnen cancelen en nu zit ik te wacht op padang airport voor mijn vlucht naar Jakarta en daarna ga ik lekker naar BALI! En ik denk Lombok, Gili Islands en Komodo.
Vandaag geholpen met vervoer en ticket door een hele aardige local van de Mentawai.

Volgende blog vanaf het eiland leven! (Ik kom 08:30 aan in Bali voor NL tijd 11:00 in de ochtend!)

  • 15 Maart 2014 - 12:33

    Ilse:

    Hoi Sanne,
    Wat erg van het regenwoud en de natuur!
    En ook erg voor de mensen die daar wonen gelukkig kon je daar weg.
    Wel jammer dat je je koers moest wijzigen maar gelukkig is er nog veel moois re ontdekken.
    Ik ben erg benieuwd naar je volgende blog!
    Ik vind het leuk dat je ons mee laat genieten met jou reis!!!
    Ook al was dit minder leuk om te lezen maar wel zoals het is
    jammer dat de mensen de mooie natuur kapot maken!
    Groetjes maar weer!

  • 16 Maart 2014 - 00:00

    Monique:

    Hoi meissie, heel verstandig dat je Sumatra achter je laat, niet zo lekker met het alarm voor de vulkaan en de junglebranden. Jammergenoeg even terug naar af (jakarta) maar daarna gaat het echte genieten beginnen, op naar de volgende jungle. Genieten maar.
    Xxxx mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Padang

7 landen in 5 maanden - BACK TO ASIA!!!!!

Hoi lieve vriendjes/vriendinnetjes/lezers,

Over minder dan een week gaat het beginnen, terug naar de landen waar ik 2 jaar geleden ben geweest én meer!
Dit keer laat ik mijn soul mate Lysanne achter en ga ik alleen op pad!
Ik zal van 10 maart tot 12 augustus heerlijk met mijn backpack gaan travellen door Indonesië, Singapore, Maleisië, Thailand, Laos, Cambodja en Vietnam en ik heb er mega veel zin in!
In Vietnam breng in mijn laatste 30 dagen door en zal mijn paps mij op komen zoeken en zulen we samen met de motor Vietnam door cruisen van Ho Chi Minh naar Hanoi!
Ik ga alleen reizen met het openbaar vervoer (treinen, bussen, motorrijders, mini vans) en geen gebruik maken van binnelandse vluchten oid.

Mijn vaccinaties heb ik achter de rug, malaria medicatie is opgehaald en een (aantal) spullen zijn klaargelegd.
Nu alleen nog mijn backpack inpakken en mezelf klaarmaken voor een rit die meer dan 30 uur gaat duren naar Jakarta, mijn beginpunt waar ik in mijn eerste maand de Sumatraanse jungle ga verkennen, vulkanen ga beklimmen en vooral heel veel proberen te surfen op onder andere de Mentawai Islands!

Ik zal maandag ochtend om 12:30 vliegen naar Guangzhou, een vliegveld in China en daar 10 uur moeten wachten op mijn vliegtuig naar Jakarta.
Eventjes doorbijten, maar gaat goed komen!

Door middel van deze blog zal ik jullie (proberen zo vaak mogelijk) op de hoogte te houden van mijn avontuur door zuid oost azië.
Ook zal ik wel eens kunnen Skype'en ergens, mijn skypenaam is: sannbrouwer dus feel free om mij toe te voegen ;-)

Recente Reisverslagen:

09 Augustus 2014

Vietnam op de motor!

24 Juli 2014

Bye Cambodia...

05 Juli 2014

Elephant Valley Project and more...

27 Juni 2014

Crazy Cambodia!

14 Juni 2014

Laos!
Sanne

Actief sinds 20 Nov. 2011
Verslag gelezen: 292
Totaal aantal bezoekers 31966

Voorgaande reizen:

10 Maart 2014 - 12 Augustus 2014

7 landen in 5 maanden - BACK TO ASIA!!!!!

13 December 2011 - 09 Januari 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: