Laatste beetje Bali en het eerste beetje Maleisië - Reisverslag uit Kampung Pasir Panjang, Maleisië van Sanne Brouwer - WaarBenJij.nu Laatste beetje Bali en het eerste beetje Maleisië - Reisverslag uit Kampung Pasir Panjang, Maleisië van Sanne Brouwer - WaarBenJij.nu

Laatste beetje Bali en het eerste beetje Maleisië

Blijf op de hoogte en volg Sanne

19 April 2014 | Maleisië, Kampung Pasir Panjang

Dit keer een verslagje vanaf de Perentian Islands vanuit mijn 40 bed dorm! Het feesten in Uluwatu was een groot succes, zo'n groot succes dat ik nadat ik opgehaald werd met de mini van terug naar Kuta, de kamer heb opgezocht (midden in het centrum mét zwembad) in slaap ben gevallen om 5 uur en wakker werd de volgende dag. Dus het aftellen van mijn echte verjaardag is niet aan bod gekomen, maar op Uluwatu had ik een groep Noorweegse mensen gevonden (die dachten dat ik jarig was die nacht) en voor mij hebben gezongen, dus ik was content! In Kuta de volgende dag kwam Ann Veronique (meisje wat ik had ontmoet op Gili Trawagan) want we zouden een kamer delen. Was erg leuk, mn verjaardag gevierd op het strand met de cadeaus van Lisa en Ly! En lekker uitgebreid uiteten geweest en een nacht hard gefeest in Sky Garden, een grote club met wel 6 verdiepingen! De volgende dag hardstikke moe natuurlijk en hebben we lekker gechilled in het zwembad. De volgende dag ging ons vliegtuig naar Kuala Lumpur, we namen een taxi en het was hardstikke druk dus kwamen verlaat aan op het vliegveld. Een aantal poortjes op het vliegveld ging het goed, bagage etc. Alleen op een gegeven moment werd ik apart genomen door een aantal chagrijnigen belangrijk uitziende Balinese mannen. Bleek dat ik (perongeluk, echt waar haha) een dag te lang in Indonsesië ben verbleven, geen 30 maar 31 dagen. De boete, gelukkig was het een boete kon veel erger, 200.000 roepia ongeveer 20 euro. Ik RENNEN naar de ATM want al mijn geld was op, deed de machine op het vliegveld het niet.... Ik RENNEN uit het vliegveld opzoek naar een machine terwijl ik 'last call for flight bla bla bla to Kuala Lumpur' hoorde. Uiteindelijk geld gevonden, geld gegeven en het vliegtuig gered! Dat was mijn beweging voor die dag dus. Vliegtuig moest in slecht weer vliegen, de turbulentie was zo hevig dat er geen drinken werd geschonken. Gelukkig was Ann Veronique bij mij, haha wat een vreselijke 5 uur in de lucht. Aangekomen in KL moesten we eerst een dik uur in de bus zitten voordat we in het centrum waren. Daar ons hostel opgezocht dat een Engels jongen en meisje Elliot en Sarah voor ons geregeld hadden zodat we een kamer voor 4 personen hadden. Elliot en Sarah hebben we ook ontmoet op Gili en vlogen ook dezelfde dag met een ander vliegtuig naar KL. De eerste paar uur in KL waren een beetje een cultuur shock, ik was gewend aan het chille hindoe leven op een eiland en nu werd ik in een mega stad gedropt met een moslim cultuur. De gebouwen zijn gigantisch en een super druk verkeer. Ons hostel was midden in het centrum, bij super grote winkelcentra, waar ik de volgende dag meteen een go pro heb gescoord, een super goed cameraatje (ook meteen het meest waardevolle wat ik bij mij draag, emotioneel en materialistisch) ik ben er giga blij mee! Die nacht was er een groot feest op een rooftop bar in KL, heeeeel leuk. Ik was er met het canadeese meisje en de twee engelse en we hadden mega plezier. Er waren verschillende spellen waarmee je gratis drankjes mee kon winnen (kon ik natuurlijk als nederlandse budget backpacker niet aan mij voorbij laten gaan) en een daarvan was een zware mok vol water met gestrekte arm ophoog houden. Met mijn super power versloeg ik natuurlijk alle andere meisjes en kreeg ik mijn gratis vodka sprite (echt waar, heb het allemaal op film!!!) een super nacht! De volgende dag naar de Batu Caves gegaan, een grote grot en tempel. Erg leuk maar erg zwaar na een korte nacht, heel veel traptreden voor 40 graden. De dag erna naar Cameron Highlands gegaan met canada en england (we noemen onszelf nu al een familie want we verblijven in family rooms met 4 bedden) Daar 2 nachten geslapen, geen specaculaire stad. Een dagtrip gedaan wat ons de thee plantages, mossy forest (het bos uit de film Avatar) wat erg gaaf was, aardbeien plantages (erg lekker, je kon aardbeien plukken en kopen, of gewoon meteen ter plekke opeten wat wij deden) en een mooie tempel. De volgende dag een bus gepakt naar Taman Negara, midden Maleisië het echte echte regenwoud, vanaf daar een boot gepakt naar het national park en accomodatie gezocht. We belanden op een kamer (de goedkoopste natuurlijk) zonder airconditioning in meer dat 40 graden (ik deed een middagdutje en werd wakker zwaar uitgedroogd en in een matras soppend in zweet). Het aller ergste was nog dat Sarah (het engelse meisje) dacht dat er een speelgoed insect op de grond van onze kamer lag maar het opeens opvloog en met volle vaart door de kamer van muur naar muur stoote. Het was een kakkerlak de grootte van mijn hand, gigantisch (IK MAAK GEEN GRAPJE, IK OVERDRIJF NIET MEGA SUPER GIGA ENG) nooit zo bang geweest. Nadat het beest de kamer uit vloog (nadat wij natuurlijk de kamer uit waren geracet, in ons broek plassend van schrik 20 minuten wachtend tot het monster verdween) bleek het hele guest house vol te zitten met deze verschrikkingen. In de nacht hoorde ik ze tegen onze deur en ramen op knallen en telkens als ik naar de wc moest was ik binnen 30 seconden weer terug van het toilet gebouw. We hebben 1 jungle hike gedaan van 6 uur in de hitte van het regenwoud doorwandelen, fantastisch (en niet douchen door de kakkerlakken die de douche bezet hielden) ook was er weinig te eten, rijst voor ontbijt, lunch en diner! Maar ik kan zeggen dat ik in de jungle was! De volgende stop was Perentian Island, het tropische paradijs waar ik nu ben. De reis was 7 uur in een mini van, niet iedereen kon ons waarderen na 2 dagen zweet en geen douche, maar we kwamen aan het was fantastisch (de douche was great!). Het is een mega tof eiland met tropische wateren en alleen maar zon! Voelt goed om weer bij de oceaan te zijn. Vandaag zijn we met een water taxi naar Turtle Island gegaan en daar hadden we een wit zandstrand voor onszelf met een prachtige turquoise zee! Natuurlijk veel mooi materiaal voor de go pro! Ik heb hier al veel toffe mensen ontmoet. Op dit eiland ga ik ook veel duiken! Ik kom met vanaf een beachparty met vuurshow en heb daar met wat mensen gedronken en geklets (het koste mij 2 dagen om deze blog te schrijven, echt waar ik ben druk hier). Sorry voor al mijn trouwe volgers, ik zal het bijhouden en proberen wat foto's te posten! Schrijven en praten in Nederlands word wat moeilijk voor mij omdat ik al meer dan een maand geen nederlands woord spreek ;-). Bye!

  • 19 April 2014 - 10:44

    Dirk:

    Mooi blog weer. Gelukkig verveel je je niet daar, was ik wel bang voor :). Ik hoop dat je ook wat mooie go pro filmpjes op je blog kunt plaatsen. En zeker als je een mooi duikfilmpje kunt maken!!! Geniet er van, niet alleen van de feesten!

  • 20 April 2014 - 11:19

    Reina:

    Geweldig allemaal Sanne,


    Leuke verhalen hoor,
    Blijf lekker genieten van al dat moois (en het ongedierte enzo...)

    Reina

  • 20 April 2014 - 12:03

    Lisa:

    Lieve sanneeeee

    Je maakt super toffe dingen mee lees ik!!
    Je hoeft je volgends mij geen sec te vervelen.
    Ik ben benieuwd naar de filmpjes van de go pro super nice dat je die hebt gekocht!! Geniet van de mooie dingen!!!!

    Dikke kus, ook van me ma!

  • 27 April 2014 - 10:56

    Oma:

    Lieve Sanne
    wat heb je weer een mooi verhaal geschreven! de ontmoeting met de kakkerlakken was wel even schrikken. geniet van alles en ik kijk uit naar je volgend verslag! veel liefs van oma

    !

  • 28 April 2014 - 11:54

    Monique:

    Hoi lieverd, wat een mooie verhalen en prachtige foto's.
    Nog even en dan heb je de eerste 2 landen alweer gehad.
    De 29e op naar Thailand, alweer een nieuw avontuur.
    Dikke smak, mama

  • 30 April 2014 - 11:28

    Marèl:

    Echt, te gek! :D <3

  • 02 Mei 2014 - 15:51

    Lyy:

    chicksterrr, we willen nieuwe bloggg!! xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Kampung Pasir Panjang

7 landen in 5 maanden - BACK TO ASIA!!!!!

Hoi lieve vriendjes/vriendinnetjes/lezers,

Over minder dan een week gaat het beginnen, terug naar de landen waar ik 2 jaar geleden ben geweest én meer!
Dit keer laat ik mijn soul mate Lysanne achter en ga ik alleen op pad!
Ik zal van 10 maart tot 12 augustus heerlijk met mijn backpack gaan travellen door Indonesië, Singapore, Maleisië, Thailand, Laos, Cambodja en Vietnam en ik heb er mega veel zin in!
In Vietnam breng in mijn laatste 30 dagen door en zal mijn paps mij op komen zoeken en zulen we samen met de motor Vietnam door cruisen van Ho Chi Minh naar Hanoi!
Ik ga alleen reizen met het openbaar vervoer (treinen, bussen, motorrijders, mini vans) en geen gebruik maken van binnelandse vluchten oid.

Mijn vaccinaties heb ik achter de rug, malaria medicatie is opgehaald en een (aantal) spullen zijn klaargelegd.
Nu alleen nog mijn backpack inpakken en mezelf klaarmaken voor een rit die meer dan 30 uur gaat duren naar Jakarta, mijn beginpunt waar ik in mijn eerste maand de Sumatraanse jungle ga verkennen, vulkanen ga beklimmen en vooral heel veel proberen te surfen op onder andere de Mentawai Islands!

Ik zal maandag ochtend om 12:30 vliegen naar Guangzhou, een vliegveld in China en daar 10 uur moeten wachten op mijn vliegtuig naar Jakarta.
Eventjes doorbijten, maar gaat goed komen!

Door middel van deze blog zal ik jullie (proberen zo vaak mogelijk) op de hoogte te houden van mijn avontuur door zuid oost azië.
Ook zal ik wel eens kunnen Skype'en ergens, mijn skypenaam is: sannbrouwer dus feel free om mij toe te voegen ;-)

Recente Reisverslagen:

09 Augustus 2014

Vietnam op de motor!

24 Juli 2014

Bye Cambodia...

05 Juli 2014

Elephant Valley Project and more...

27 Juni 2014

Crazy Cambodia!

14 Juni 2014

Laos!
Sanne

Actief sinds 20 Nov. 2011
Verslag gelezen: 447
Totaal aantal bezoekers 31929

Voorgaande reizen:

10 Maart 2014 - 12 Augustus 2014

7 landen in 5 maanden - BACK TO ASIA!!!!!

13 December 2011 - 09 Januari 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: