Terug in Thailand, eindelijk! - Reisverslag uit Phi Phi Don, Thailand van Sanne Brouwer - WaarBenJij.nu Terug in Thailand, eindelijk! - Reisverslag uit Phi Phi Don, Thailand van Sanne Brouwer - WaarBenJij.nu

Terug in Thailand, eindelijk!

Blijf op de hoogte en volg Sanne

04 Mei 2014 | Thailand, Phi Phi Don

De dagen op de Perhentian Islands waren geweldig, en heeeeel warm! Met de engelse jongen Etienne heb ik nog 2 duiken gemaakt. Een duik op een plek die T3 heet, het was een super gave duik want we moest door een aantal smalle grotten duiken waar we net door heen pasten. Voor de duik kregen we uitgelegd wat de duik inhield en instructies over dat we moesten opassen dat onze cilinders, ademautomaat slangen en ander spul dat we met ons meedragen niet achter de smalle rotsen bleven hangen (op dat punt verliet een frans koppel ons duikgroepje, haha!) dus Etienne en ik hadden de instructeur voor ons zelf, een man uit Spanje, erg leuk!
De duik was echt super gaaf, heel veel moois gezien en alle grotstukken hebben we overleefd. De dag erna had niemand zin om iets nuttigs te doen dus heb ik in mn eentje een duik geboekt naar Sharkpoint, weer wat haaien gespot! Die dag daarna had een een duik geboekt die ik had gekregen voor mijn verjaardag van de ALLER ALLER ALLER LIEFSTE Ly! Het was een prachtige duik naar ,Sugarwreck' die is zo genoemd ondat het suiker vervoerde voordat het zonk. Het schip is gigantisch meer dat 100 meter lang en heel hoog! Het wrak ligt op zn kant dus we konden stukken door het wrak zwemmen, echt geweldig! Ook heeel veel leven, ik heb alleen al 4 soorten haaien gezien. De laatste dag met zn 4en hebben we een snorkeltrip gedaan van 6 uur op 5 verschillende punten, leuk maar erg lang. Wel ontzettend veel lol gehad! S'avonds hebben we lekker fancy barracuda van de bbq gegeten en wat gedronken bij een vuurshow. De dag erna verlieten Veronique en ik samen het eiland naar Penang, waar we verwachtte cultuur te gaan snuiven maar uiteindelijk na 8 uur slaap in 3 dagen en een brak bezoekje aan een museum de stad weer verlaten. Het hostel waar we in zaten in Penang heette Couzi Couzji, en de baas is Alexis een 32 jarige Malay die in engeland heeft gewoond. Het hostel is ontstaan uit coutchsurfing (het overnachten bij mensen thuis die dat aanbieden) en is hét party hostel van Penang (wisten we niet!) elke avond was er muziek en gingen we met het hele hostel naar een club of bar tot vroeg in de ochtend, super leuk en veel nieuwe vrienden gemaakt! Ook is Penang dé stad in Maleisië om je smaakpapillen aan het werk te zetten, de stad is een grote mix van Indiëers, chinezen, jappanners, maleizen en Indo's! Je kan alles eten wat je hartje begeert! Na Penang terug gegaan naar KL en daar het vliegtuig gepakt naar Phuket. Afscheid genomen van Veronique en weer lekker alleen op pad! In Phuket in een super fijn hostel geslapen, eindelijk weer een goede nacht vol slaap gehad en meteen de volgende dag de ferry gepakt naar Koh Phi Phi waar ik in december 2011 een aantal toffe dagen heb gehad op het prachtige eiland. Aangekomen op Phi Phi meteen een hostel opgezocht aan het strand. Omdat ik er al eens geweest was met Ly wist ik de weg nog dus easy. Het hostel waar ik in slaap is ook direct hét party gedeelte! Toen ik hier met ly was was er haast geen feest maar nu is dit de place to be in Thailand, een soort 2e Koh Phangan. Op het eiland kwam ik na 1 dag meteen al Loes tegen die ik had ontmoet in Ubud, Bali. Heeeeeel toevallig, zo leuk we vlogen elkaar in de armen. Dus Loes en haar broer, die reisde mer haar mee waren meteen mijn Phi Phi maatjes :)! Ook Angelo, ook uit Apeldoorn, was toevallig in Thailand dus meteen maar naar het eiland gehaald. Diezelfde dag hebben we nog een boot trip gedaan die ons alle mooie plekjes van de eilanden liet zien zoals waar de film 'The Beach' is gefilmd met Leonardo DiCaprio. Ook hebben we gesnorkeld en heel vaak van de boot gedoken :-) Die nacht was er in mijn hostel een challenge, 60 shotjes in 60 minuten. Als je het overleefde zonder over te geven of ko te gaan kreeg je een shirt en kom je op de hall of fame (een groot bord in het hostel met hele genante fotos van dronken mensen, geniaal.) Loes en ik kwamen tot 45 en daarna was het wel genoeg. Angelo en Martin hadden het wel gehaald! Het is een super tof eiland, maar na 4 nachten feesten ben ik wel kapot! Morgen ga ik met Loes naar Koh Lanta een eiland onder Phi Phi om wat cultuur te snuiven en te relaxen! Want over 10 dagen is de Full Moon Party er weer! Zin in!!!!!!!!!!!

  • 15 Mei 2014 - 13:04

    Monique:

    Lieve Sanne,
    Wat een geweldig blog heb je weer geschreven, het is maar goed dat we veel van je verhalen achteraf horen en wat een prachtige foto's heb je op Facebook gezet!!!
    Gisteren 14 mei was de full moon party, we hopen dat je genoten hebt. We lezen er alles wel over in je volgende blog.
    Veel liefs, mama

  • 18 Mei 2014 - 11:00

    Oma:


    lieve sanne,
    Weer een leuk verhaal,fijn dat je veel geniet! Leuk dat je zoveel mensen ontmoet,maar pas goed op jezelf.Ik kijk weer uit naar je volgende blog.

    veel liefs Oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Phi Phi Don

7 landen in 5 maanden - BACK TO ASIA!!!!!

Hoi lieve vriendjes/vriendinnetjes/lezers,

Over minder dan een week gaat het beginnen, terug naar de landen waar ik 2 jaar geleden ben geweest én meer!
Dit keer laat ik mijn soul mate Lysanne achter en ga ik alleen op pad!
Ik zal van 10 maart tot 12 augustus heerlijk met mijn backpack gaan travellen door Indonesië, Singapore, Maleisië, Thailand, Laos, Cambodja en Vietnam en ik heb er mega veel zin in!
In Vietnam breng in mijn laatste 30 dagen door en zal mijn paps mij op komen zoeken en zulen we samen met de motor Vietnam door cruisen van Ho Chi Minh naar Hanoi!
Ik ga alleen reizen met het openbaar vervoer (treinen, bussen, motorrijders, mini vans) en geen gebruik maken van binnelandse vluchten oid.

Mijn vaccinaties heb ik achter de rug, malaria medicatie is opgehaald en een (aantal) spullen zijn klaargelegd.
Nu alleen nog mijn backpack inpakken en mezelf klaarmaken voor een rit die meer dan 30 uur gaat duren naar Jakarta, mijn beginpunt waar ik in mijn eerste maand de Sumatraanse jungle ga verkennen, vulkanen ga beklimmen en vooral heel veel proberen te surfen op onder andere de Mentawai Islands!

Ik zal maandag ochtend om 12:30 vliegen naar Guangzhou, een vliegveld in China en daar 10 uur moeten wachten op mijn vliegtuig naar Jakarta.
Eventjes doorbijten, maar gaat goed komen!

Door middel van deze blog zal ik jullie (proberen zo vaak mogelijk) op de hoogte te houden van mijn avontuur door zuid oost azië.
Ook zal ik wel eens kunnen Skype'en ergens, mijn skypenaam is: sannbrouwer dus feel free om mij toe te voegen ;-)

Recente Reisverslagen:

09 Augustus 2014

Vietnam op de motor!

24 Juli 2014

Bye Cambodia...

05 Juli 2014

Elephant Valley Project and more...

27 Juni 2014

Crazy Cambodia!

14 Juni 2014

Laos!
Sanne

Actief sinds 20 Nov. 2011
Verslag gelezen: 389
Totaal aantal bezoekers 31972

Voorgaande reizen:

10 Maart 2014 - 12 Augustus 2014

7 landen in 5 maanden - BACK TO ASIA!!!!!

13 December 2011 - 09 Januari 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: