Dé Thailand blog! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Sanne Brouwer - WaarBenJij.nu Dé Thailand blog! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Sanne Brouwer - WaarBenJij.nu

Dé Thailand blog!

Blijf op de hoogte en volg Sanne

27 Mei 2014 | Thailand, Chiang Mai

Alweer sorry voor de verlate blog, maar er is hier ook zo veel te doen! Ik zal van het begin beginnen.
Samen met Loes en een engelse jongen James hebben we Ko Lanta bezocht, een slaperig eiland. Daar hebben we mororbikes gehuurd en lekker rondgecrosst. Er zijn daar heel veel verborgen stranden, een prachtig eiland! Na 2 nachten ben ik samen met Loes met de bus en boot naar Krabi gegaan voor onze doortocht naar Ko Tao. Na een lange reis heb ik het hostel opgezocht waar ik de laatste keer met Ly heb gezeten in Krabi. Echt een super fijn hostel met schone douches en bedden (eindelijk weer eens haha).de volgende dag hebben we een boottoer geboekt die ons bracht naar alle kleine verborgen eilanden naarbij Krabi, echt mooi! Na 2 nachten zijn we naar Ko Tao een reis van 7 uur. Aangekomen op Ko Tao moesten we eerst door de bloedhitte op hostel zoektocht en na een tijdje vonden we een 4 bed dorm midden in het centrum. Die nacht hebben we deelgenomen aan de beroemde Ko Tao pubcrawl en daar heb ik mega veel leuke mensen ontmoet. Ook Marlijn was op het eiland om haar Padi te halen en dus hebben we nog een paar keer afgesproken. Ik heb in de dag erna nog 2 mooie duiken gemaakt en super gave dingen gezien. Ko Tao is de goedkoopste plek op aarde om te duiken! Na Ko Tao nam ik afscheid van Loes en ging ik naar Ko Phangan, het eiland van de full moon party. Ik had mijn hostel al geboekt in Ko Phangan een hele tijd geleden omdat ik daar Elliot en Sarah weer zou zien, super leuk! Toen we elkaar weer zagen vlogen we elkaar in de armen, haha. De eerste dag hebben we lekker gechilled op het strand en zijn we savonds nog even naar de Jungle Party gegaan, dat is midden in de jungle, heel gaaf! De dag erna hebben we het rustig aan gedaan om onze energie op te sparen voor vanavond want dan was de full moon. Er was eerst een pre party in ons hostel waar we met een grote groep mensen gingen drinken en elkaar onder bodypainten, want zonder bodypaint geen full moon party! De full moon party zelf was geweldig ik heb zo veel leuke mensen ontmoet en lag pas om 10:00 in bed! De dag erna was natuurlijk een super brakke dag en lag iedereen in bed tot in de avond. Marlijn was ook op het eiland en we zijn samen nog op pad geweest en naar de Amsterdam Bar geweest, daar kan je super mooi de zonsondergang bekijken. Na Ko Phangan had ik een mega lange reis voor de boeg all the way naar bangkok. Eerst met de boot naar Surat Tani, wat een uurtje of 5 was, daarna met de bus naar Surat Tani Trainstation, 3 uur in de bus en met de trein naar Bangkok, wat 14 uur in de plaats nam. Gelukkig was het een mega relaxte sleepertrain met een klein bedje waar ik goed in kon slapen (na de eilanden was ik ook écht gesloopt dus had het nodig om wat slaap te pakken!) in Bangkok nam ik een taxi naar Kao San Road, dat is een beetje de backpackers straat. Daar vond ik een tof hostel met dorm. In Bangkok heb ik niet veel gedaan, de grootste reden dat ik daar een paar dagen bleef was omdat ik mijn vietnamese visum moest regelen. In Bangkok merkte ik best wel wat dat er problemen waren. Veel soldaten en zandzakken bij het Grand Palace, waar de demonstraties gehouden werden. In die tijd dat ik in Bangkok was waren er ook schietpartijen in de straat naast mn hostel. In Bangkok heb ik weer wat tempels bezocht en ook 3 keer naar de film geweest (maar 3 euro voor elke film!) want er was veel gedoe. Nadat ik mijn paspoort terug kreeg met mijn visa voor Vietnam erin heb ik meteen de nacht trein genomen naar Chiang Mai, het noorden van Thailand. Na al dat gefeest en weinig slaap in het zuiden was ik er aan toe om echt dingen te ondernemen. Aangekomen in Chiang Mai ging ik op zoek naar een hostel. Omdat ik al een keer in Chiang Mai was geweest wist ik gelukkig waar ik moest zoeken. De 2 aller leukste hostels zaten al vol en dus ging ik terug naar Same Same hostel waar ik 3 jaar geleden ook al had geslapen. Het hostel is iets veranderd maar nog steeds super cheap.€2 voor een bed! In Chiang Mai zat ik vooral in een ander hostel te chillen en biertjes te drinken. Al snel had ik een toffe groep mensen gevonden en was het super gezellig. Helaas was de curfew/avondklok al ingesteld dus moest je van 22:00 tot 05:00 van straat blijven van het leger. In Chiang Mai heb ik ook gedownhill mountainbiker, 45 kilometer omlaag van een berg, super snel maar echt geweldig. Zit op dit moment wel onder de blauwe plekken want ben een aantal keer gevallen haha. Mijn grote 'wens' van wat ik wou doen in het noorden was met een motorbike van Chiang Mai helemaal naar Pai te rijden, een hippie dorpje wat helemaal te gek moest zijn. Dus ik liet mijn grote backpack achter in het hostel en vulde ik mijn kleine dakine tas met schoon ondergoed, bikini en tandeborstel en begon aan mijn 135 kilometer lange reis naar Pai. Zoals mijn vrienden weten heb ik het richtingsgevoel van een zak aardappelen maar ik ben niet verdwaald (nouja, misschien de eerste 20 minuten)! Ik, Sanne, had hiervoor in Azie nog maar een aantal keer scooter gereden en ik moest meteen het eerste uur over de 'super highway' midden in de spits. Maar heb het overleeft. De rest van de weg naar Pai ging over de bergen heen en door het regenwoud, echt fantastisch. Na 5 uurtjes karren kwam ik aan in Pai (geen idee waar ik ging slapen naruurlijk) maar de eerste groep backpackers die ik uit een mini van vanuit chiang mai aansprak kwamen we op het idee om een bungalow te zoeken. Uiteindelijk kwamen we uit bij een bungalow op een berg, gigabtisch met een prachtig uitzicht. Ik was op dit moment met een groep van 10 jongens uit nederland, canada, america en ierland. Mijn verblijf in Pai was super! Super gave groep mensen, prachtige bungalow en een uitzicht wat je adem beneemt (fotos komen nog). De avondklok was er ook in Pai, maar dat maakte niks uit. We keken de zonsondergang vanuit de bungalow, gingen op de motorbike naar het stadje, gingen eten op de nightmarket, gingen tot 21:30 naar een bar nodigde daar veel mensen uit om bij ons in de bungalow verder te bieren en uiteindelijk zaten we met 30 mensen in onze bungalow muziek te maken, drinken en te praten tot vroeg in de ochtend. Ik heb 3 nachten geslapen in Pai, en in die dagen heb ik veel met die groep rondgetourd met de motorbike om tempels te bekijken, watervallen te beklimmen en naar de canyons te gaan. Pai had zo'n gigantisch chille relaxte vibe dat ik het vreselijk vond om weer te gaan. Dus terug met de motorbike naar chiang mai, een laaaange rit. Mijn visa loopt af op de 28e mei dus ik neem morgen de bus naar Laos, Luang Prabang, een busritje van 20 uur. Dus het is tijd om Thailand weer te verlaten helaas, maar ik kom terug!!!!!!!!!!

  • 27 Mei 2014 - 15:00

    Marèl:

    Genieten op je scooter! Ben super benieuwd naar de pica's! Ik zie je al touren haha! :D Wel zuur van die avondklok enz. hoop dat jullie er niet teveel last van hebben !! Succes met je eorm lange busrit en ik spreek je snel chick! <3

  • 27 Mei 2014 - 15:27

    Ly:

    Klinkt super tof chick!! Ben mega super mega jaloers op je! Echt heeeeel erg. En super benieuwd naar de foto's. Alleen kut van al het gedoe, maar het kan ook niet allemaal mee zitten. Heeeeeeeeeeeeeel veeeeeel plezier in Laaooo en ik spreek je snel weer!
    <3 <3 <3 <3

  • 27 Mei 2014 - 17:13

    Loesoe:

    Waauw sann, living the dream!

  • 30 Mei 2014 - 04:51

    Lisaa!!!!:

    Haj schatje!
    Jemig wat heb je al weer veel gedaan en mee gemaakt.
    Ik ben jaloers. Wat prachtig daar. Hier missen we je wel hoor!!! Tussen toch best lang...... :( maar jij vermaakt je prima zo te lezen. Dan is apeldoorn megaaaaaa saai.
    Maaru hoe the fuck verdwaal je daar niet en hier zo'n beetje altijd?????hoe dan.
    Geniet er van!!
    Dikke kus!!!!!

  • 31 Mei 2014 - 12:01

    Johan:

    wat maak jij ontzettend veel mooie dingen mee, ben jaloers.
    blijven genieten!!

  • 05 Juni 2014 - 11:19

    Oma:

    lieve Sanne;

    Bedankt voor de mooie foto bij de watervallen! Wat is het mooi daar,ik ben wel blij dat je nu in Laos
    bent.Je blog was weer spannend ,geniet zoveel je maar kan. Veel liefs Oma


  • 06 Juni 2014 - 23:13

    Dirk:

    Het gaat nog steeds prima lees ik. Ook op de Skype vanmiddag zie je er gezond en relaxed uit. Geniet er lekker van, laat de boel de boel en haal het uiterste uit deze maanden!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

7 landen in 5 maanden - BACK TO ASIA!!!!!

Hoi lieve vriendjes/vriendinnetjes/lezers,

Over minder dan een week gaat het beginnen, terug naar de landen waar ik 2 jaar geleden ben geweest én meer!
Dit keer laat ik mijn soul mate Lysanne achter en ga ik alleen op pad!
Ik zal van 10 maart tot 12 augustus heerlijk met mijn backpack gaan travellen door Indonesië, Singapore, Maleisië, Thailand, Laos, Cambodja en Vietnam en ik heb er mega veel zin in!
In Vietnam breng in mijn laatste 30 dagen door en zal mijn paps mij op komen zoeken en zulen we samen met de motor Vietnam door cruisen van Ho Chi Minh naar Hanoi!
Ik ga alleen reizen met het openbaar vervoer (treinen, bussen, motorrijders, mini vans) en geen gebruik maken van binnelandse vluchten oid.

Mijn vaccinaties heb ik achter de rug, malaria medicatie is opgehaald en een (aantal) spullen zijn klaargelegd.
Nu alleen nog mijn backpack inpakken en mezelf klaarmaken voor een rit die meer dan 30 uur gaat duren naar Jakarta, mijn beginpunt waar ik in mijn eerste maand de Sumatraanse jungle ga verkennen, vulkanen ga beklimmen en vooral heel veel proberen te surfen op onder andere de Mentawai Islands!

Ik zal maandag ochtend om 12:30 vliegen naar Guangzhou, een vliegveld in China en daar 10 uur moeten wachten op mijn vliegtuig naar Jakarta.
Eventjes doorbijten, maar gaat goed komen!

Door middel van deze blog zal ik jullie (proberen zo vaak mogelijk) op de hoogte te houden van mijn avontuur door zuid oost azië.
Ook zal ik wel eens kunnen Skype'en ergens, mijn skypenaam is: sannbrouwer dus feel free om mij toe te voegen ;-)

Recente Reisverslagen:

09 Augustus 2014

Vietnam op de motor!

24 Juli 2014

Bye Cambodia...

05 Juli 2014

Elephant Valley Project and more...

27 Juni 2014

Crazy Cambodia!

14 Juni 2014

Laos!
Sanne

Actief sinds 20 Nov. 2011
Verslag gelezen: 3082
Totaal aantal bezoekers 31968

Voorgaande reizen:

10 Maart 2014 - 12 Augustus 2014

7 landen in 5 maanden - BACK TO ASIA!!!!!

13 December 2011 - 09 Januari 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: