CRAZY BANGKOK - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Sanne Brouwer - WaarBenJij.nu CRAZY BANGKOK - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Sanne Brouwer - WaarBenJij.nu

CRAZY BANGKOK

Door: sannbrouwer

Blijf op de hoogte en volg Sanne

15 December 2011 | Thailand, Bangkok

Bangkok... wat een stad!!!
Ik begin even helemaal van het begin:
Vliegreis naar Amman ging goed, we hadden prive tv'tjes in de hoofdsteunen en pirates of the caribean 4 kunnen kunnen kijken, top! Na 5 uur vliegen kwamen we aan op Amman waar we 6 uur moesten wachten op ons vliegtuig naar Bangkok. Was een hele grappige 6 uur, we hebben wel 4 uur bij de Starbucks gezeten een frappechino gedronken en wel 2 uur lang poker gespeeld (eerst om de pionnetjes van het mens-erger-je-niet- spel maar daar werden we te vervelend voor en we hebben toen om gekleurde M&M's gespeeld, hilarisch) de rest van de tijd hebben we ons steeds maar voor schut lopen zetten bij de paar andere Nederlandse jongens (wisten niet dat ze nederlands waren) dat leverde extreem veel plezier op. Vliegreis naar Bangkok was wat langer, bijna 8 uur, en Ly lag de meest van de tijd in een coma. Ik probeerde te slapen, maar ik had zoveel cola gedronken in Amman dat zelfs de slaappillen niet werkten. Dus ben eigenlijk 7 uur lang wakker geweest bijna op een hazenslaapje van een half uurtje. In Bangkok aangekomen (mooi vliegveld!) visum geregeld ect. Op het vliegveld kwamen we een Engelse jongen tegen die naar dezelfde straat (Koh San Road) moest als ons en hebben we een tuk tuk gedeeld (Engelse jongen bleek achteraf een arrogante kwam te zijn ha ha). Tuk tuk is echt het beste vervoersmiddel van de wereld elk moment kan je laatste zijn, maar het is echt geweldig.
Aangekomen op Koh San Road word je overspoeld door alle indrukken, wat fantastisch!!!!! Zo druk, overal barretjes, winkeltjes, etens karretjes tuk tuk's!
Hostel dat ik in Nederland al had geboekt bleek de grootste puinhoop in Bangkok te zijn, ik wil het nieteens beschrijven.
Dus we hebben geslapen in een beter hostel :). We hebben lekker gegeten en gedronken! We waren overal lekker drankjes wezen doen en we hebben een voetmassage laten doen midden op straat met een bucket (emmer) Sangsom tussen ons in (Thaise Rum en cola) en GENIETEN. Uiteindelijk bellande we in een andere straat bij een standje met goedkope cocktails en een jongen die we hadden zagen eten bij dezelfde plaats als ons, hij liep langs en wij vroegen of hij het leuk vond om ons te joinen. Hij heette Richard, kwam uit Engeland en hij was net 4 maanden in India geweest en nu hier. We hebben echt een ongelooflijk grappige nacht gehad met hem van zitten op een stoepje met een bucket, zingen in Koh San Road en spannende poolsessie's van Ly in een bar tegen de locals. 1 Woord Bangkok is Crazy! Dit was nog maar de eerste nacht!!! We gingen rond 4 uur slapen (s'nachts) en waren toen ongeveer 36 uur wakker, toppie! Vandaag moesten we om 12 uur ons hostel uit dus was best zwaar (maar we zijn keiharde bikkels!) we hebben onze backpacks kunnen dumpen bij de balie voor 20 bath (0,50 euro) en hebben, nadat we een heerlijk ontbijten hebben verobert, gaan sightseeen. Tuk tuk gepakt en hebben prachtige tempels bekeken, heel erg indrukwekkend (en warm, 40 graden). We hebben een ticket voor de nachttrein van vanacht geboekt naar Chiang Mai (12 uur tripje) en gaan zo lekker avondeten! Bangkok is zo fout dat het geweldig is, ben blij dat ik hier straks weer terug kom aan het einde van de reis! Love Bangkok!

Pap, Mam, ik heb 1 dreadlock laten maken hier met Ly, hihi, doei! :)

• 15 December 2011 - 18:18

Pa:

wat een verhaal!! mooi dat jullie veilig en wel daar aangekomen zijn. 36 uur op en dan 6 uurtjes slapen is een mooi ritme, je mist dan erg weinig. alleen dan 1x in de week wat langer slapen dan gaat het net ............. alhoewel ik zie aan die ene foto van Sanne dat je al behoorlijke wallen onder je ogen hebt!!
    veel plezier in de trein straks

• 15 December 2011 - 20:57

Evert:

Hoi Sanne, Geweldig, je kijkt er zo lang naar uit en dan ben je er. Heel herkenbaar je verhaal over Bangkok ik krijg ook weer zin om te gaan. Veel plezier in Chiang Mai. Als het allemaal te inspannend wordt neem je gewoon een lekkere massage dat kunnen ze daar prima.

• 15 December 2011 - 22:39

Mama:

hoi meiden, wat spannend allemaal en wat hebben jullie al veel gedaan en meegemaakt in die paar uur. prachtige fotos, slaap in die nachttrein maar lekker bij
    kus van mij

• 15 December 2011 - 22:53

Karin:

Hey Sanne,
    Gaaf hoor, en heel herkenbaar! Ga je nog naar de "langnekken" in het hoge noorden? Lekker armbandjes kopen bij de plaatselijke bevolking...(ik heb ze nog!). Geniet, en we blijven je volgen hoor! Foto' zijn erg leuk! Dikke zoen van ons en vooral ook van Sena en Nina! xxxxxKarin GENIET!!!!!!!!!!

• 21 December 2011 - 12:24

Maaike:

Heb je btw een nieuw horloge?