Luang Prabang en Awesome Vang Vieng - Reisverslag uit Vangviang, Laos van Sanne Brouwer - WaarBenJij.nu Luang Prabang en Awesome Vang Vieng - Reisverslag uit Vangviang, Laos van Sanne Brouwer - WaarBenJij.nu

Luang Prabang en Awesome Vang Vieng

Door: sannbrouwer

Blijf op de hoogte en volg Sanne

25 December 2011 | Laos, Vangviang

Weer eens tijd voor een blogje, wat heb ik weer veel meegemaakt. In het hostel in Luang Prabang hebben we wat mensen ontmoet met wie we nu een hostel delen en samen gaan tuben. 2 Engelse jongens, 1 Canadees meisje, 1 Braziliaanse jongen, en 2 Schotten (onverstaanbaar). Een hele leuke groep! Ik begin maar weer een vanaf het begin. In Luang Prabang hebben we de volgende dag naar de watervallen geweest. Heel erg mooi! Ik heb lekker gezwommen (heel erg koud, water komt direct uit de bergen) en het is zo mooi blauw! Op de terugweg hebben we met onze tuk tuk nog een scooter geramd met 2 hele kleine kindjes en een moeder erop. (Hier zitten minimaal 3 mensen tegelijk op een scooter)Was wel even schrikken. S'avonds zijn we met z'n allen lekker wezen eten en daarna wezen feesten. De volgende ochtend ging al vroeg de mini-van naar Vang Vieng! Het was een trip van 7 uur door Laos. In een auto zitten in Laos is wat anders dan in Nederland. In Nederland, als je een hond ziet, ga je stoppen, hier in Laos proberen ze juist de hond te overrijden. En in Nederland ga je als er een groep kinderen de weg overteekt langzamer rijden, hier alleen maar harder en toeteren ze doorgaans. Aangekomen in Vang Vieng hebben we met z'n allen een hostel gefixed! Erg mooi! Ly en ik slapen samen met het Canadeese meisje Em. Vang Vieng is echt een gestoorde stad, jullie weten niet hoe ik hier in dit internetcafe zit. Ik heb autoverf over heel mijn benen, zit onder de blauwe plekken en heb met stift overal teksten staan die andere mensen iedereen schrijven. Het is hier geweldig. Quote van Nick (Engels) 'Deze stad is als een huwelijk waarin je heftig mishandeld word, het maakt je kapot, stuk je word er ziek van, maar je komt altijd terug en je houd er van.' (ik hou van deze gestoorde stad, heel erg veel). Tuben is ook het meest geweldige wat er is, je huurt een tube (een hele grote zwemband) en je gaat de rivier af de barren aan de kanten van de rivier gooien touwen naar je toe, halen je binnen en dan krijg je gratis shotjes en kan je dansen. Even een fact'je (ouders ect. ik weet dat je dit niet wil weten) In dit jaar zijn er al meer dan 17 mensen omgekomen tijdens het tuben. Ze letten niet goed (genoeg) op zichzelf, drinken zichzelf naar de maan en verdrinken. Best wel triest, want tuben is echt geweldig. Overmorgen, waarschijnlijk met de nachtbus, naar Surat Tani, word meer dan 2 dagen in een bus zitten... Maar dan komen we wel op Kho Pan Ghan aan!!!! Island Life, New Year, Full Moon Party!!!! Tijd vliegt voorbij, ik zou hier nog wel een half jaar willen blijven!

  • 26 December 2011 - 11:28

    Maaike:

    Hmm, seriously jelous.. Neem je wat snake whiskey mee? Wil ik wel eens van wat dichterbij bekijken, haha!

  • 26 December 2011 - 22:01

    Ad:

    Mijden. Denk Astjeblieft aan je gezondheid, ik weet dat het geweldig moet zijn maar wij ouders houden ons hart vast. En die snake wisey hoe smaakt die? Grapje. heel veel plezier naar en op de full moon party doe ook daar voorzichtig. Tot de volgende blog.
    Groetjes Ad

  • 26 December 2011 - 23:48

    Monique Mam Sanne:

    lieve schatten
    helemaal met ad eens, ik weet niet of dit wel zo goed voor mijn nachtrust is.
    Jullie maken veel prachtige, geweldige dingen mee, wij gunnen jullie dit van harte maar pas op jezelf en op elkaar. Geniet, maar hou je kop erbij.
    Veel liefs

  • 27 December 2011 - 11:14

    Jolanda:

    Lieve meiden,

    Nog een ongeruste ouder: pas goed op elkaar! Het tuben is natuurlijk geweldig maar hou je hoofd er bij! En pas goed op je spullen want anders ben je de boel kwijt daar.
    En jullie gaan al weer terug naar Thailand (Surat Thani) om vervolgens met de boot naar Koh Phangan te gaan. Lekker 2 dagen bijslapen en dan naar de Full Moon Party!
    Veel plezier, geniet maar pas AUB op!

    Liefs
    mam Lysanne

  • 27 December 2011 - 11:20

    Harma:

    whouw wat een belevenissen. zeker dat tuben lijkt mij ook wel wat alleen had ik dan nog wat jonger moeten zijn. kijk goed uit zeker met het alcohol gebruik, bnlijf nadenken en geniet nog met volle teugen van alles wat je gaat doen. dikke kus

  • 27 December 2011 - 19:56

    Paps:

    dames, dames wat een feest. ben blij dat jullie (gesteund door western union) zoveel plezier hebben. denk er wel aan dae niet iedereen alleen maar plezier en omtspanning voor ogen heeft. er zijn altijd dubieuze figuren bij dit soort gelegenheden aanwezig. ik wil niets van jullie plezier bederven maar wees voorzichtig met jezelf en let op elkaar!! XXXX

  • 28 December 2011 - 10:04

    Reina:

    Geweldig , Laos lijkt me ook wel wat.
    Mooie foto 's .fijne jaarwisseling,

  • 28 December 2011 - 15:32

    Seline:

    Sann, ben je al een beetje bruin? Hihi! Wat heb jij t naar je zin daar zeg! Lekker lekker lekker hoor! Ik zie je in 2012 lieffie. Heeeel veel plezier nog! En doe rustig aan <3

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Laos, Vangviang

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

11 Januari 2012

Back to real life.

03 Januari 2012

Ko Phi Phi. Ko Perfect Perfect....

01 Januari 2012

The Best New Year's Eve

29 December 2011

Back in Bangkok Baby

25 December 2011

Luang Prabang en Awesome Vang Vieng
Sanne

Actief sinds 20 Nov. 2011
Verslag gelezen: 245
Totaal aantal bezoekers 31983

Voorgaande reizen:

10 Maart 2014 - 12 Augustus 2014

7 landen in 5 maanden - BACK TO ASIA!!!!!

13 December 2011 - 09 Januari 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: