Lucky Bastards & Lovely Laos - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Sanne Brouwer - WaarBenJij.nu Lucky Bastards & Lovely Laos - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Sanne Brouwer - WaarBenJij.nu

Lucky Bastards & Lovely Laos

Door: sannbrouwer

Blijf op de hoogte en volg Sanne

21 December 2011 | Laos, Luang Prabang

He he, daar zijn we dan in Laos. Het duurde even! Ik begin weer vanaf het begin: Vanaf Chiang Mai werden we s'ochtends in een mini busje naar Chiang Khong, het zit op de grens, aan de andere kant van de rivier, die tegenover ons hostel daar zat, zit Laos. We zaten met een paar ongelooflijk irritante Engelse dames opgescheept die volgensmij hun 2e jeugd aan het beleven waren ('where is the booooze' i wanna partyyy!!!!'). De volgende ochtend moesten we ons visum halen, WAT een ellende hahahaha. We moeten eerst pasfoto's maken (oops) die Ly vervolgens verloor zodat ze met 500 Bat in haar paspoort en haar lieve blik de mevrouw van de visums maakte omkocht. Vervolgens waren we de tickets van de slowboat kwijt en wisten we met veel pijn en moeite en gigantisch veel smoesjes de boot op te komen, met ergenis van de andere reizigers haha!!! We zaten 6 uur op de slowboat. prachtig mooie omgeving. We moesten in 2 dagen over de Mekong River af. AMAZINGG! We hebben op de boot en stukje terretorium afgebakend waar we vervolgens in onze slaapzakjes en Samsong een dutje deden. We moeten op de helft in Pak Beng een nacht slapen in een hostel, leuk stadje. Maar we hadden geen geld meer, maar een paar kip, Laos geld. (1000 kip is 1 euro) want onze pinpassen doen het hier niet. Dus we hebben voor weinig geld iets kunnen eten en een hostel kunnen boeken. Volgende ochtend weer op de slowboat gestapt met voor die 8 uur 2 broodjes die we hadden gekocht van ons aller aller aller laatste geld (offical broke) onze ouders (dankje allemaal!) hebben via Western United geld overgemaakt die we met paspoort nummer kunnen ophalen. Boottrip van 8 uur lang. Was wel oke, veel geslapen ect. Na rond een uur of 5 kregen we zo'n gigantische honger dat uit medelij de meisjes tegenover ons oreo koekjes voerden. In Laos aangekomen hebben we een tuk tuk genomen naar de Wesern United, die dicht was. We hebben onze 'als we heel erg in nood zitten en er is geen uitweg'-10 euro omgewisseld en de tuk tuk betaald. Met wat gegeten op de Night Food Market van de mensen van onze dorm, wat is een kleine slaapzaal waar we op zitten in het Hostel Spicey, geweldig hostel! Morgen naar de watervallen en geld ophalen!!! Laos is geweldig en ik zet morgen wat foto's van de afgelopen dagen erop!

• 21 December 2011 - 18:21

Dionne Prins:

Chick! wat leuk om je goede berichten te lezen. zo te lezen heb je het erg naar je zin. Niks van vreemde mensen aannemen he hahaha! wat een ellende! "vind ik leuk" het is wel stiller geworden in de klas haha. heel veel plezier nog! En lees snel je volgende bericht. Dikke knuffel! Xxxx

• 21 December 2011 - 19:57

Mama:

he dames wat een giga avontuur
    voor de zoveelste dag
    ik hoop dat je nog kan wennen als je weer hier aan de laan van de C zit.
    ik heb altijd gezegd dat je geen snoepjes aan mag nemen van vreemden daar horen dus ook die oreo koekies bij hoor.
    hoe kunnen jullie nu en je pasfotos en je bootticket kwijtraken
    Geniet van Laos, ik hoop dat je niet ook daar nog de nodige papieren van kwijt bent, haha
    dikke zoenen op allebei jullie wangen
    mam

• 21 December 2011 - 20:01

Oma Riet:

wat een spannende reis hebben jullie beleefd .
    fijn dat je geld kan op halen.
    ik ben heel benieuwd naar de verhalen en foto, van jullie belevenissen morgen.
    veel liefs,oma.

• 21 December 2011 - 20:27

Mam Van Ly:

Hoi meiden,

Fijn weer jullie verhalen en avonturen te mogen lezen. Het is echt niet saai in Thailand/Laos met jullie twee, haha.
    Geniet lekker in Laos maar pas wel goed op elkaar en op jullie spullen. En niets meer kwijt raken hoor!! Maar jullie redden je gelukkig ook overal weer uit.
    Ben benieuwd naar de foto's.

Groetjes en liefs
    Jolanda
    mam van Ly

• 21 December 2011 - 22:20

Paps:

vrouwen en geld .................
    maar ja, gelukkig gered door Western Union.
    maar het bewust met te weinig geld de grens met Laos oversteken geeft natuurlijk wel weer een extra adrenaline kick aan de reis. heel veel plezier de komende dagen in Laos. geniet van al dat moois daar!

• 22 December 2011 - 11:51

Jolanda:

Leuke foto's! Veel plezier en ik verheug me al weer op jullie volgende blog!

dikke kus voor jullie allebei
    mam van Ly

• 22 December 2011 - 16:24

leuke foto,s !
    jullie mogen voor mij komen koken hoor.
    veel genieten en tot de volgende keer.
    liefs oma.

• 24 December 2011 - 17:02

Maaike:

Ben wel heel trots op jou hoor

• 24 December 2011 - 18:00

Lisa:

haj schatjes. jemig wat en avontuur. ach ja weten jullie ook is wat honger is :P hihi. nu zijn jullie vast lekker aan het feesten. tis nu kerstavond. en ik ga strax ik de `KOU naar de grote kerk :P jullie zitten daar toch mooi zo, lekker warm. heeeeeel erg veel plezier. en san ik mis je echt. dikke dikke kus lisa. o ja ook van tim roept die vanaf de bank. xxxx

• 25 December 2011 - 13:39

Appie :

hee sanne gaaf al die dingen die je aan het doen bent !. leuk om vanaf zoveel kilometers jou te kunnen volgen, erg stoer! hou je koppie erbij

dikke kus

• 25 December 2011 - 13:55

Maureen:

heehee.

echt gaaf wat je allemaal doet!
    wel weer heel thuis komen he haha.

dikke kus maureen

• 25 December 2011 - 15:23

Harma:

gaaf meid wat je allemaal doet. hou je kopie erbij en geniet. weet niet of ze daar ook kerstdagen hebben maar geniet. vrolijk kerstfeest van ons allemaal. dikke kus en knuffel

• 25 December 2011 - 16:04

Marley:

Fuckingvet san! Have fun daar en maak er een dikke party van <3

• 25 December 2011 - 17:02

hallo sanne en lisanne
    fijne kerst en maak er wat van!
    ik ben in apeldoorn en slaap in jouw bed.
    veel plezier en tot de volgende keer.

liefs oma.